Koło dwumasowe
Praca silnika typu diesel powoduje znaczne drgania, które przenoszone są do skrzyni biegów powodując szybkie zużywanie się jej podzespołów jak i znaczne obniżenie komfortu jazdy.
Drgania te są szczególnie silne podczas pracy silnika w trybie jałowym. Aby zniwelować ten problem, konstruktorzy zastosowali dwumasowe koło zamachowe, zwane potocznie kołem dwumasowym, które montowane jest pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów, bezpośrednio na wale korbowym.
Zastosowanie
Koło dwumasowe przede wszystkim chroni podzespoły skrzyni biegów przed uszkodzeniem, a także poprawia komfort jazdy.
Budowa i podzespoły
Koło dwumasowe zbudowane jest z dwóch mas połączonych ze sobą sprężystymi elementami, dzięki którym możliwe jest tłumienie powstających drgań. Podzespoły odpowiedzialne za jego odpowiednią pracę to przede wszystkim zespół sprężyn, a także amortyzatory, ślizgi, zabierak, łożysko i panewka.
Kontakt
Sprzęgło Service
ul. Ziębicka 37 60-163 Poznań
Tel. 061 868 46 14
kom. 609 88 88 38, kom. 609 88 88 68